Wednesday, 18 December 2013

ReCiPe : TaUhu TeRBaLiK (Resepi Shila Rosli)

ASSALAMUALAIKUM
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

lg 1 resepi nie aku nk share...resepi tauhu terbalik...aku nie kire penggemar tgk cite ketuk-ketuk ramadhan...ade 1 episod tu kak shila buat resepi nie...senang, simple dan yg paling best adalah sedapp...mudah sgt2 buat...mehhh aku ajau...hehehhe....

Bahan-bahan :
-tauhu cina 
-telur 
-isi udang / isi ayam
-isi ketam
-sosej (cincang)
-sedikit garam
-minyak

Cara-cara :
-tauhu tu gunting 4 side kat bucu tauhu
-then terbalikkan tauhu tu perlahan2
-keluarkan isi2 tauhu berkenaan
-nak terbalikkan tu molek2 sikit k...jgn smpai comot2 x shantekkk...huhuhu
-satukan isi tauhu, isi udang, isi ayam, isi ketam & sosej di dlm 1 mangkuk & gaul rata...pecahkan telur dlm magkuk tu, ambil 1/2 biji telur sahaja...gaulkan dgn sedikit garam
-sumbat isi2 nie ke dlm tauhu dah diterbalikkan sebentar td
-panaskan minyak dan gorengkan sehingga masak
-siap!!!


nie pun same...gambar nie aku screenshot jek kat insta...hahahaha...mmg sedapp...akak ipar, mak mntua aku semua suke taw...nanti pasti nak buat lagi...comfirm!! hahahahha...

No comments:

Post a Comment