Tuesday, 18 February 2014

BeiJiNG, CHiNa (PaRT 3) - 31/01/2014 ~ 06/02/2014

ASSALAMUALAIKUM
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

sambung cerita hari ke 4 ngn hari ke 5...waktu nie kecoh pasal barang hilang kat dlm hotel time kite owg semua x de dlm bilik...buat report kat hotel...siasat punye siasat, ade owg menceroboh dan bukannye staff di hotel tu...tapi owg luar yg dah ceroboh...naseb baek tiada barg berharga yg hilang...cume die amik barang2 pakaian sahaja...so waktu nie semua kwn2 yg bilik dowg x hampir ngn CCTV, Andy suh tukar bilik yg boleh CCTV kawal bilik kite owg...so dowg pun semua bertukar2 bilik...bilik aku jek x sbb kat ceiling dkt bilik kite owg dah ade CCTV...so alhamdulillah selamat....hehehehe....

Cerita Hari Ke-4 :

~ Melawat Summer Palace


tasik dekat summer palace...yg depan tu dah jd ais...dah jd air batu...belakang tu tasik...ciptaan allah s.w.t...cuaca mase amat2 sejuk...lihat sendiri dpn mata....subhanallah...

~ Solat di Masjid Madian


alhamdulillah....ramai juga yg solat di sini....bkn dr rakyat tempatan sahaja, tp owg Malaysia, owg Vietnam, owg Indonesia & dr negara-negara lain pun solat di sini....alhamdulillah...:)

~ Membeli belah di Tea Shop


nampak x simbol teh dowg? hehehe...teh bertingkek-tingkek...tp kadang2 aku terfikir...budaya rakyat sana, dowg mmg suke pakse2 utk kite beli ke? sehinggakan kalo kite x beli, die marah2...tp aku rase hak peribadi masing2 kot kalo nak beli pun...jgn la pakse2...tp aku tgk, majoriti kdai yg kite owg masuk semua mcm pakse utk kite beli...aku pun x faham...hurmmm...

~ Melawat Panda Zoo


Andy ckp, panda kat sini very lazy...makan tido, mkn tido jek kje nye...hahahaha...kite owg dtg2 pun tgk die tdo...btol la kata Andy...the lazy panda...hahahahha...

Cerita Hari Ke-5 :

hari nie baru kite owg rase nikmat "shopping" tmpt yg murah2....hehehhe...beberapa hari yg lpas semua muke ketat jek duet dah byk habis tang bnde yg bukan2...nk shopping semua masing2 sebuk tnye mne nk tukar duet....hehehhe...terok terok....hahahahha...so 1 hari suntuk die bg mase kite owg shopping sahaja....kehkehkeh...

~ Membeli belah di Xiushui Street & Yashow Market


murah - murah jugak barang kat sini...ingat!! kne byk maen ngn harge yerrr....hehehhe...


pintu masuk...walaupun ada cahaya matahari, tetap angin die sejukk...fuhhh jgn cakap...mmg sejukkk sgt2....hehehehhe...

Picture on Day 4 & Day 5 :


panda yg asyik tido tido tido jekkk....hahahhaha....


night market....ala2 petaling street u ollsss....semua hadooo...ckp jek nk ape....ular goreng pun hadoo...eeuuuwww...yg tu aku geli & nak muntah!!!


my hubby yg gemokksss!!! :p


i love u sayaanggg!!!! :)


x habes2 adidas...malaysia pun ade la abangg!!! 


hehehhe...:D


mcm comel la moto tu...hohohohoho....


sejuuukkkkk.....:)


laki aku nie...mcm iklan colgate!!! nk jual ubat gg ke hape?? hahahahhaha....:p

No comments:

Post a Comment