Tuesday, 7 October 2014

Cerita Hari Raya Aidiladha 2014 ^_^

ASSALAMUALAIKUM
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

salam aidil adha...ehemm....hehehehe...semua kawan-kawan blogger dok post entry berkenaan juadah masa hari raya haji kan...hehehe...kite pun nak post jugak la....hehehe...tahun nie, raya haji kat umah mentua dulu...pas solat raya, bru terus pi balik kampung batu pahat...ohhh batu pahat!!! rindu nyeeee orang-orang batu pahat!!!! hehehehhe...kat umah mentua melaka nie, menu nye ketupat palas, nasi impit, kuah kacang dan rendang ayam je...berbeza kat kampung batu pahat...ada ketupat daun, kuah kacang, kuah lodeh (wajib nie...kalau tak, tak johor la kan...hahaha), rendang daging, kari ayam (pun menu wajib nie) dan macam-macam lagi...aduhh duhh...punah diet aku nie (bile mase nak diet pun aku tak tahu)...hahahaha...

so oleh kerana aku berjauhan ngn family aku di pagi raya tu, ibu aku dah post kat whasap group die masak apa untuk anak-anak die...hehehe...raya kali nie paling best sebab my brother yang keja kat sarawak tu balik...die dah habis duty...tu yang dapat balik...yepppiii!!! best sangat...jarang die dapat balik...setahun sekali pun belom tentu dapat balik dan jumpa..last time aku kahwin je...lame kan...wuwuwu...rindu kat die...hehehe...


kuah kacang made by chef norizah (my mom ler)...super duperrr sedapp!!...magkau orang melaka cakap...hehehe...maksud nye pedas laa...hehehe...


daging rendang...made by my mom jugak...hehehehe ;)


malam raya itu hari depa semua sambut birthday adik sepupu...post gambar kat whasap...sentap hati mak nakkkkk....dorang happy-happy kat sana...kita kat sini tengok dari jauh jek sebab pagi raya baru smpai kampung...wuwuwuwu....sedeh :(


menu malam raya...hamboiii boiii boiii....depa semua berBBQ di malam raya...kata nk goreng mihun jek...sudah nyee ade BBQ malam tu...macam haremmm...bukan nak habaq awai-awai...kalo tak, ceq sampai malam tu jugak taw...hahahha...


perjalanan jauh tak ku rasa...kerna hati ku melonjak sana...ingin berjumpa sanak saudara...yang nun jauh dimata...eh? betoi ka ceq nyanyi? lalalalala ^_^


duhai bondaaa...duhai ayahandaa.... eh dah dah dahhh...kang meleleh dan jejeh gak ayaq mata nie....wuwuwuwu....lalalala...


nenek aku bagi tulang lembu masa balik batu pahat....hehehehe...hubby ceq habaq, yunk...masak la asam pedas...taraaa...jadi gak asam pedas tulang....hehehehe...sekuali aku masak...makan cume dua orang jek...hehehe... tak de la...aku bagi mentua aku sikit...sedekah di hari raya...dapat pahala kan...hehehe..

so, ade yang nak resepi tulang masak asam pedas ke? kalau rajin nanti aku post la entry resepi nie ye...hehehehe

byeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment