Wednesday, 1 October 2014

ReCiPe : Roti John Homemade

ASSALAMUALAIKUM
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

entry kali nie aku nak share resepi roti john...
Made By : Chef Hashidan (hubby aku ler) hehehehhe...
kite orang nie mempunyai minat yg sama...suka mencuba, masak dan hasilnya makan la sendiri kann...hehehehe...dah..mls nak bebel-bebel nie...kikiki

Bahan - Bahan : 
- roti panjang (alaa...yg mcm roti john kat kedai tu la..hehe), belah dua
- 1 tin sardin
- daging cincang 
- bawang merah (cincang halus)
- 2 biji telur (pukul telur sehingga sebati)
- sos cili
- sos BBQ
- mayonis
- minyak 
- garam
- parmesen cheese (aku tambah sendiri)

Cara - Cara :
- panas kan kuali, masukkan minyak
- goreng bawang yg di cincang halus tadi
- masukkan daging cincang, goreng sehingga daging cincang tu empuk
- cincang lumat2 sardin dlm 1 mangkuk (hancurkan)
- dah siap masak, asingkan dlm 1 mangkuk yg ade sardin tu
- pecah kan telur ke dlm 1 mangkuk tadi, gaul dan pukul sehingga sebati
- jangan lupe secubit garam..kang tawar pulak..hehe
- panaskan kuali leper, letak sedikit minyak
- tekapkan roti pada bahan yg dah digaul tadi, then terus letak kat kuali leper sehingga masak
- ulang sehingga roti tu habis

Cara Penyediaan :
- tuang sos kat atas roti yang dah siap masak tadi
- tuang mayonis
- picitkan sedikit sos BBQ
- dan akhir sekali taburkan parmesen cheese
so SIAP!! hehehehe
Selamat Mencuba =)


tadaaa...hasil nyeee...abaikan tudung saji tu eh...hehehe..pink gitewww....


pinn pinnn...tumpang lalu, tumpang laluuu....hehehehe ;)

No comments:

Post a Comment